Tak Tau Laa…

Kalau ikut hati, mahu saja aku hilang.
plink! hilang macam belon.
tapi kalau aku hilang, sapa nak jaga Perempuan aku?
alahai.. takleh hilang rupanya aku ni.
tak jadilah ikut hati.
ikut hati, mati.. orang tua-tua yang cakap.

Kalau ikut rasa, mahu saja aku lari.
zuppp! berdesup perginye.
jauh ke Kayu Hitam.
eh tak best.
alang alang lari biarlah sampai ujung dunia.
eh.. tapi nak ke Perempuan aku ikut?
ah.. tak jadilah lari, buat penat je.
ikut rasa binasa.. orang tua-tua jugak yang kata.

Abih tu, aku nak ikut apa?
ikut akal?
masalahnya, akal aku dah fully booked, untuk 2 bulan ni at least.
24-7. setiap hari, sepanjang minggu.
hmm.. terpaksa laa tunggu bulan 1 untuk ikut akal.
aduhai.. lambat lagi…

Tak tau laa budak-budak oii“, kata Perempuan aku…

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Perempuan
ku bicarakan tentangmu
tentang duniamu yang tersendiri
jasa peranan hidup ini..

Engkaulah bunga
melahirkan insan di dunia sayang
sebagai lambang hidup
yang suci dan murni..

Perempuan
teman adam kesepian
kaulah ibu kau kekasih hati
anak kemanjaan kami..

Pengorbananmu
tak perlu dipertikaikan sayang
mendidik dan membela kami
hingga dewasa..

Perempuan
kau penawar kau peracun hati
kaulah pahit kaulah manis
gelombang hidup ini
oh..

Perempuan
berhati hatilah dirimu sayang
hargai penghormatan diri
yang diberi…

::::::::::::::credits to ito&blues gang::::::::::::::

Advertisements

2 thoughts on “Tak Tau Laa…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s