Pulang Ke Asal…

Yup yup. Ramai yang dah mula berbunyi, sedari detik pertama aku menutup blog aku. Hmm.. Sori kengkawan. Adakalanya kita terpaksa mengakhirkan sesuatu demi suatu permulaan yang lebih baik. I have my own reasons. Some of you may know, some may be able to guess, while some may not know or guess at all. Nak kena cerita ke? Hmm.. okay. As you wish. Kalian jugak yang setia bersama aku, dari awal hingga awal yang baru ni kan? So here it goes then…

Ruang lama aku tu dah terlalu kelam kabut la rasanya. Pada awalnya aku hanya sasarkan rakan-rakanku (seperti kalian) yang membaca, tetapi kemudiannya semakin ramai yang tidak dan hampir tidak kukenali datang menyinggah (sorry, tak berniat nak menghalau). Aku nak berterima kasih sebenarnya untuk itu – satu progres yang amat bagus aku kira.

Tapi lama kelamaan ruang yang dulunya luas semakin terhimpit. Tulisan cabuk aku yang sekerdil tu pun mampu menjadi bahan manipulasi, yang pastinya tersasar dari tujuanku yang asal, kan? Ruang yang sepatutnya amat terjaga privasinya dalam ruang lingkup yang cukup kecil, tiba-tiba sesuka hati diceroboh dan dicabul kedaulatannya, hati mana yang dapat tahan?

Dan ruang itu juga menyimpan kenangan yang tak tersebut di sini. Ada yang manis, dan ada yang pahit. Banyak. Lebih semusim aku di situ, dan aksara aku turut membesar dan melebar di situ. Sayang beb, sape yang tak sayang. Tapi bila keselesaan dan kesenangan mula diganggu gugat hingga hampir dirogol dicabul diragut begitu, aku tekad untuk mematikannya di situ ja. Titik telah diletakkan, noktah telah dijatuhkan. Jangan tanya apa lagi.

Hehe. Sori. Tak jelas pun kan? Memang saja tanak bagi paham pun. Cuma cukup la kalau aku kata, aku saja nak beralih angin. Angin sana dah tercemar, ada orang kentut kat situ. Hehe. Ala, macam Asmidar dalam Ali Setan la, yang masa dia cakap kat Ali tuh, “Jef.. jom makan kat tempat lain.. kat sini banyak lalat la..”…

Chill laa bro.. apa yang serius sangat nih. Poyo ah Jojoe. Tulis jelah, jangan la buang masa membebel.

Yelah! Mana aku leh idup tanpa menulis, mengong. Memula tu ada gak niat nak stop terus je, at least 2-3 bulan. Tapi bila baca entry Sitie and Faiz, aku rasa aku perlu menulis. Bukan hak aku untuk berhenti, kan? Kan?

Ok.. ok.. I’m writing, aint i..? Durhhh…

                                                               

Sometimes I feel
like I am drunk behind the wheel
the wheel of possiblity
however it may roll

Give it a spin
see if you can somehow factor in
you know there’s always more than one way
to say exactly what you mean to say

Was I out of my head
was I out of my mind
how could I have ever been so blind
i was waiting for an indication
it was hard to find

No matter what I say only what I do
i never meant to do bad things to you
so quiet but I finally woke up
if you’re sad then it’s time you spoke up too

…credits to fastball…

6 thoughts on “Pulang Ke Asal…

  1. haa.. camni la.. baguihh anak buah ustazah hafsah..

    but im totally agree with u bro.. bile ramai sangat yg baca, banyak hati2 yg perlu di jaga.. dah takleh tulis direct2 sangat.. x leh laser2 sangat.. padahal kite tulis sbb nk puas kan ati kite.. bukan nk puas kan ati org.. kan?? huh.

    ~aku tak dan nk link lagi.. nnt la.. busy skang.. huu.. ni pun lompat2 kejap je.. tc bro.

Leave a Reply

