Lagi?

Aku kena lagi. Kali ni lebih sakit. Lebih pedih. Aku pun tak faham. Apa yang ada pada diriku, sampai ada manusia yang sanggup buat aku macam ni?

Tak boleh ke berterus terang? Tak boleh ke berdepan dengan tenang? Bukankah lebih jantan main lawan buku lima, daripada main baling bom dari hujung ke hujung padang?

Insaflah sikit, aku di sini nak kerja. Bagi aku ruang, bagi aku selesa. Bukan mintak tilam emas, jauh sangatlah pinggan gangsa. Cuma bagi aku selesa barang sedikit sahaja, biar penat bekerja aku tak terasa.

Jangan bangkitkan amarah aku. Aku tak suka nak berdendam dengan kamu. Tak minat nak tahupun siapa pembuang taik yang satu tu. Cukuplah dengan berhenti di sini, jangan lagi ganggu aku.

Aku terpaksa, ini amaran yang penghabisan. Aku suka gelak, aku suka ketawa, tapi jangan anggap aku ni bodoh bak budak mentah umur belasan. Aku ada maruah, sabar aku pun ada batasan. Jangan sampai aku bertindak di luar norma seorang insan. Jangan sampai aku lupa, yang aku ini muslim yang bertuhan.

Maaf. Semua orang pasti terkhilaf. Tapi buat kamu, tolong.. tolonglah insaf.

2 thoughts on “Lagi?

Leave a Reply

