Era

Aku tiap hari lepas antar budak² pegi sekolah, aku layan Era.

Sebab? Saja.. dua lagi stesyen Melayu sering buat aku pening kepala.

Yang satu ni, kena tunggu aku 3 series dulu kot, baru leh menangkap. Kebanyakan lawak, sesuai untuk yang otai² je.

Yang satu lagi, bingit. Sakit telinga aku. Pastu lawak pun nak kenakan orang je manjang.

Sebab itu, aku pilih Era. Hahaha bias betul, I know.

.

.

Tapi.. hari ni Era main kasar.

Tak pasal pasal je mata aku masuk habuk pepagi camni.

Dengar sebak suara Abang, lagi bertambah banyak lak habuk tu.

Hampeh.

.

.

Rasa cam baru kemarin Abang Din ngadu demam tak kebah. Lepas tu baru semalam Abang bagitau Abang Din dah masuk wad 2-3 hari. Dan macam baru jugak kami berkampung kat ICU dua malam berturut. Haih.. baru semalam Bang.. baru semalam…

Seriously, aku tak pernah boleh lalu A’Famosa tanpa teringat arwah. Rasanya aku dah takleh pegi situ kot. Luckily jugak dah takde recording kat Studio Ali Bawal, kalau tak agak susah jugak aa. Sebab tu bebudak ni ajak pegi Arena aku tak penahnya nak pegi.

Nasik Lemak 222. Hmm. Ari tu ‘ter’lalu, sama jugak laa effectnya. And the list goes on and on…

.

.

Buat semua rakan yang sama-sama termasuk habuk mata mereka pagi ni, kita kena kuat. Dia pinjamkan Abang Din untuk menganjing kita kejap je, so that kita sempat belajar dan pandai menganjing diri sendiri bila dia dah takde.

It’s been a year since the tragedy, which made April Fool never ‘more fooler’. So, be strong yah semua (you know who you are).

.

.

p/s : Al Fatihah, Big Brother. I can feel him laughing his lungs out at us, up there.

____________________________

Teluk bidara
pasirmu nan putih
deru ombak memecah pantai
oh teluk bidara..

Teluk bidara
ku berlari lari
angin sepoi menampar muka
di teluk bidara..

Di sana nanti
kan kucatit sejarah
di mana aku
kan memadu cinta..

Kugenggam tanganmu
kukucup di keningmu
kubelai rambutmu
yang selembut salju..

Teluk bidara
yang menjadi saksi
kau dan aku mengukir janji
oh teluk bidara…

..credits to kopratasa.

2 thoughts on “Era

Leave a Reply

